محمد عادل







عزيزى الزائر يرجى التشرف بالدخول للمنتدى .. واذا لم تكن عضو فيرجى التسجيل


مع تحيات ادارة المنتدى 

محمد عادل

شباب ... بنات ... وبس
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

                

مرحبا بك فى منتدى الشباب والبنات ....  نرجو ان تقضى وقتا ممتعا معنا .... اى استفسارات او عندما تواجه اى مشاكل يرجى التبليغ على mizoooo77@yahoo.com  وسوف يتم الرد عليك مع تحيات اسرة ادارة المنتدى 


شاطر | 
 

 شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
alaa0000
مشرف
مشرف
avatar

ذكر عدد الرسائل : 392
العمر : 39
السٌّمعَة : 18
تاريخ التسجيل : 21/02/2009

مُساهمةموضوع: شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر   الأربعاء أبريل 15, 2009 11:48 am

شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر

ياشعبي حبيبي ياروحي يابيبي ياحاطك في جيبي يابن الحلال
ياشعبي ياشاطر ياجابر خواطر ياساكن مقابر وصابر وعال
ياواكل سمومك يابايع هدومك ياحامل همومك وشايل جبال
ياشعبي اللي نايم وسارح وهايم وفي الفقر عايم وحاله ده حال
احبك محشش مفرفش مطنش ودايخ مدروخ واخر انسطال
احبك مكبر دماغك مخدر ممشي امورك كده باتكال
واحب اللي ينصب واحب اللي يكدب واحب اللي ينهب ويسرق تلال
واحب اللي شايف وعارف وخايف وبالع لسانه وكاتم ماقال
واحب اللي قافل عيونه المغفل واحب البهايم واحب البغال
واحب اللي راضي واحب اللي فاضي واحب اللي عايز يربي العيال
واحب اللي يائس واحب اللي بائس واحب اللي محبط وشايف محال
واحبك تسافر وتبعد تهاجر وتبعت فلوسك دولار او ريال
واحبك تطبل تهلل تهبل عشان مطش كوره وفيلم ومقال
واحبك تأيد تعضض تمجد توافق تنافق وتلحس نعال
تحضر نشادر تجمع كوادر تلمع تقمع تظبط مجال
لكن لو تفكر تخطط تقرر تشغلي مخك وتفتح جدال
وتبدأ تشاكل وتعمل مشاكل وتنكش مسائل وتسأل سؤال
وعايز تنور وعايز تطور وتعمللي روحك مفرد رجال
ساعتها حجيبك لايمكن اسيبك وراح تبقى عبره وتصبح مثال
حبهدل جنابك وادل اللي جابك وحيكون عدابك ده فوق الاحتمال
وامرمط سعادتك واهزأ سيادتك واخلي كرامتك في حالة هزال
وتلبس قضيه وتصبح رزيه وباقي حياتك تعيش في انعزال
حتقبل ححبك حترفض حلبك حتطلع حتنزل حجيبلك جمااااال

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سندريلا
نائب المدير
نائب المدير
avatar

انثى عدد الرسائل : 196
العمر : 29
السٌّمعَة : 29
تاريخ التسجيل : 25/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر   السبت أبريل 18, 2009 12:04 pm

هو الشعر جميل بس اكيد معايا ان مش كل دا الرئيس يقدر يصلحه او الحكومة
دا اكيد العيب مننا احنا يعنى مش كل واحد عنده مشكلة يشرب مخدرات او ينتحر
او ينصب او يسرق .......... اه اكيد للحكومة دور كبير فى حل المشاكل بس مش الدور كله

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
alaa0000
مشرف
مشرف
avatar

ذكر عدد الرسائل : 392
العمر : 39
السٌّمعَة : 18
تاريخ التسجيل : 21/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر   الأحد أبريل 19, 2009 1:55 pm

هو من ناحية العيب فينا ده اكيد 
المثل بيقول طول ما احنا ساكتين 

نشيل الطين 

مش كده ولا ايه

مشكوره على ردك يا سندريلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الرومنسية
مشرفة
مشرفة
avatar

انثى عدد الرسائل : 345
العمر : 30
السٌّمعَة : 18
تاريخ التسجيل : 21/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر   الأربعاء مايو 20, 2009 10:14 am

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dikooo
عضو مبتدأ
عضو مبتدأ
avatar

ذكر عدد الرسائل : 9
العمر : 38
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 20/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر   الخميس مايو 21, 2009 9:09 am

شعر جميل وواقعى
وعندكم حق احنا لينا دور كبير فى ده
مشكوووووووووووور علاء

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
شعر حسني مبارك .. اهداء الى شعب مصر
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
محمد عادل :: كلام فى الصميم :: كلام فى السياسة-
انتقل الى: